Знайдений зуб динозавра, перевертає уявлення про історію Землі

На східному узбережжі США палеонтологи виявили зуб цератопсида — динозавра, схожого на трицератопса. Подібна знахідка дозволяє переглянути історію нашої планети і, в особливості, північноамериканського континенту значно більшою мірою, ніж могло б здатися на перший погляд, стверджують фахівці.

Найден зуб динозавра, переворачивающий представления об истории Земли

Вважається, що в часи, коли по землі ходили трицератопси, тобто приблизно 68 мільйонів років тому, західна і східна частина Північної Америки були розділені великим внутрішнім морем, причому рогаті гіганти водилися лише на захід від нього (а також в Азії). Тим не менш, виявлений на території штату Міссісіпі зуб володіє рядом унікальних рис (у тому числі, особливим чином розділеним коренем), дозволяють стверджувати, що його «володар» був або трицератопсом, або споріднених йому виглядом.

З урахуванням нової інформації дослідники висунули припущення, що дві частини сучасної Північної Америки могли бути з’єднані своєрідним «мостом», за яким гігантські ящери могли переміститися з заходу на схід. Вчені Не виключають і того, що гіпотеза про давнє море хибна в якомусь іншому відношенні.

Результати нового дослідження представлені в науковому журналі PeerJ, а сам зуб після вивчення направлений в музей.

Нещодавно інші фахівці з’ясували, яким чином метеорит, що впав на території Мексиканської затоки, спровокувало масове вимирання, з-за якого з лиця Землі зникли, в тому числі і динозаври. За версією дослідників, важливим в даному випадку виявилося місце, куди впав метеорит — цих місцях породи містили велику кількість гіпсу і, як наслідок, в результаті зіткнення в повітря потрапило багато сірки. На думку дослідників, якщо б абсолютно такий же астероїд зіткнувся із Землею на частку секунди раніше чи пізніше, наслідки могли бути зовсім іншими.