На Землі зафіксований таємничий космічний сигнал з сузір’я Лева

Незвичайні швидкі радиовспышки, які, імовірно, подолали шлях в мільярди світлових років, виявили вчені, які працюють з радиоинтерферометром ASKAP в обсерваторії «Мерчісон» на заході Австралії. Джерело загадкового сигналу розташоване в сузір’ї Лева, проте його природу ще належить уточнити, відзначають фахівці.

На Земле зафиксирован таинственный космический сигнал из созвездия Льва

Тривалість кожного з пойманых сигналів склала всього лише кілька мілісекунд. Якщо подія, яка провокувала їх, дійсно відбулося в декількох мільярдів світлових років про Землі, його масштаби повинні були бути колосальними, оскільки. навіть подолавши таку відстань, імпульси все ще залишалися вельми потужними. Для того, щоб вловити їх, вистачило 8 з 36 «тарілок» інтерферометра. Вчені припускають, що в майбутньому, коли одночасно будуть працювати хоча б 12 таких тарілок, подібні відкриття стануть регулярними. При цьому дослідники відзначають, що нові спалахи змушують сприймати питання про походження швидких радіоімпульсів як ще більш складний, ніж раніше.

Швидкі радиовспышки деколи називають «сигналами інопланетян», оскільки, відповідно до найбільш сміливого з існуючих припущень, вони є результатом діяльності позаземних цивілізацій. Втім, велика частина фахівців схиляється до якої-небудь з менш «фантастичних» версій. Деякі взагалі вважають, що насправді за потужний сигнал з далекого космосу вчені приймають слабкий сигнал, джерело якого розташований на Землі. Втім, хоча в минулому подібні помилки дійсно мали місце, докази «космічного» походження швидких радиовспышек на сьогоднішній день визнаються більшістю достатньою мірою переконливими. На сьогоднішній день підтверджено виявлення більш ніж 10 таких сигналів.

Радиоинтерферометром ASKAP, вступив в дію 5 жовтня 2012 року, являє собою першу фазу в будівництві найбільшого у світі радіотелескопа Square Kilometre Array (SKA), будівництво якого планується завершити до 2019 року. Самі астрофізики деколи називають ASKAP «око Саурона» в честь «всевидячого» ока з трилогії «Володар кілець».