Вчені з’ясували, що в космосі можна зачати і народити дитину

Миші, запліднені спермою, яка дев’ять місяців перебувала на борту МКС, народили здорове потомство. На думку японських вчених, які організували експеримент, подібні результати дають надію на те, що продовження роду в космосі одного разу може стати реальністю.

Ученые выяснили, что в космосе можно зачать и родить ребенка

На сьогоднішній день багато фахівців сходяться на думці, що ссавці не могли б розмножуватися в космосі, навіть якщо мова йде про земній орбіті — рівень космічної радіації на ній приблизно в 100 разів перевищує спостережуваний на Землі. Багато хто переконаний, що ця обставина є чи не непереборною перешкодою для колонізації людиною інших планет. Щоб зрозуміти, чи дійсно сперматозоїди, які довгий час провели на орбіті, не можуть бути використані для продовження роду, в серпні 2013 року вчені відправили на Міжнародну космічну станцію контейнери з біоматеріалами, аналогічні тим, що застосовуються і на Землі.

Сперма тварин зберігалася на МКС в контейнері і була заморожена до мінус 95 градусів за шкалою Цельсія. Фахівці відзначають, що в деякій мірі довготривале перебування в космосі дійсно негативно відбилося на генетичному матеріалі, однак він зберігся досить добре для того, щоб у мишей народилися дитинчата, яких фахівці визнали цілком здоровим.

Більш того, дитинчата, коли вони виросли, виявилися і самі здатні залишати потомство, що, на думку авторів дослідження, ще більш яскраво свідчить про успіх експерименту.

Свою наукову роботу вчені представили в журналі Proceedings of the National Academy of Sciences.

Останнім часом повідомлення про те, що вже в найближчі десятиліття людина може полетіти на Марс, звучать все частіше, причому джерелами такої інформації виступають, в тому числі, цілком компетентні люди, включаючи представників американського аерокосмічного агентства NASA. При цьому деякі вчені (зокрема, Стівен Хокінг) нерідко заявляють, що людству слід колонізувати інші планети як можна швидше.