Астрономи виявили головне джерело антиматерії в Чумацькому шляху

Основною причиною, по якій в нашій галактиці з’являється антиматерія, можуть бути вибухи наднових, що відбуваються в результаті злиття білих карликів. Таке припущення висловила група фахівців під керівництвом Роланда Крокера з Національного університету Австралії Канберрі.

Астрономы выявили главный источник антиматерии в Млечном пути

Більше чотирьох десятиліть тому астрономи вперше зафіксували гамма-излочение, що потрапляє на Землю з простору за межами Сонячної системи. Ці сигнали вчені пов’язали з розпадом величезної кількості позитронів, що досягають 10 43 ступеня в секунду. Різні дослідники висувають найрізноманітніші версії щодо того, яким чином у Всесвіті з’являється так багато антиматерії, однак досі однозначного пояснення цього феномену не знайдено.

У ході нового дослідження вчені з’ясували, що джерелом антиматерії можуть ставати термоядерні вибухи, що виникають в результаті злиття пар білих карликів і призводять до повного знищення обох зірок. Як відзначають фахівці, в надрах білих карликів, що утворюються, в тому числі, нестабільні елементи, такі як нікель-56, титан-44 і алюміній-26. Розпад подібних молекул може призводити до утворення антиматерії. При цьому фахівці стверджують, що титан-44 цілком підходить на роль головного джерела антиматерії у Чумацькому шляху — наявні у вчених дані про його зміст у білих карликів, результати розпаду цього елемента і кількості антиматерії у Чумацькому шляху добре узгоджуються між собою.

Дослідники зазначають, що отримані ними висновки дозволяють відкинути деякі більш «екзотичні» теорії щодо походження антиматерії у Всесвіті — наприклад, що вона утворюється при розпаді темної матерії або під впливом надмасивних чорних дір.

Свою наукову роботу фахівці опублікували в свіжому номері журналу Nature Astronomy.